Ostatnie przypadki oszustw telefonicznych skłaniają do refleksji nad bezpieczeństwem naszych danych. W ostatnich dniach naświetlono problem fałszywych połączeń od rzekomych pracowników banków, które mają na celu uzyskanie poufnych informacji. Lokalne instytucje wraz z policją apelują o ostrożność oraz weryfikowanie rozmówców. Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” ma na celu edukację użytkowników sieci w zakresie cyberzagrożeń.
W ramię kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”, Zbigniew Buczkowski, opisał swoje doświadczenie z fałszywym połączeniem, które udało mu się rozpoznać na czas. Sytuacja ta ukazuje, jak cyberprzestępcy posługują się techniką podszywania się pod prawdziwe numery banków w celu wyłudzenia danych. Oszuści w swoich działaniach często wywierają presję, aby skłonić ofiary do szybkiej reakcji, co jest charakterystyczne dla nielegalnych działań. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, zaleca się samodzielne skontaktowanie się z bankiem przez oficjalną infolinię.
Związek Banków Polskich oraz inne instytucje przypominają o stosowaniu zasady ograniczonego zaufania względem telefonów, które twierdzą, że są z przedstawicielami banków. Przy każdym niepokojącym sygnale warto zainwestować chwilę w dodatkowe kroki weryfikacyjne. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości wśród osób korzystających z internetu, aby każdy czuł się bezpieczniej podczas codziennych interakcji bankowych.
Źródło: Policja Sosnowiec
Oceń: Uwaga na cyberprzestępców: Fałszywe połączenia z bankami
Zobacz Także